Dag 2 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

12 Januari 2013 | Ierland, Dublin

We zijn de dag begonnen met een overvloedig Iers ontbijt en een heerlijke slappe bak koffie zoals ze dat hier uitstekend kunnen. Daarna zijn we weer de Ierse straten opgegaan.

Het was nat, maar zolang het niet regent als we buiten zijn hoor je ons niet klagen. Tot nu toe hebben we nog geen druppel regen zien vallen! Na een korte wandeling door de straten met typische georgiaanse architectuur en "Dublin doors" zijn we aangekomen bij onze eerste Ierse geocache. De eer was uiteindelijk aan Stijn.

We vervolgen onze weg en komen aan bij (wat uiteindelijk blijkt) The Dead Zoo; the national museum of natural history. Vol met eeuwenoude uitgestorven giant deers, stuffed animals and lot of bugs... De volgende stop was een ander onderdeel van het nationale museum; archeology. Potjes, potjes en potjes. En scherven. En andere typische museumdingetjes.

Na de musea was het tijd voor de lunch. Bagles, burgers en een redelijke koffie. Met een volle maag nog een rondje door de winkelstraat gelopen. Jessica werd weer erg hebberig in het zicht van de Disney store, dus daar konden we niet omheen.

Uiteindelijk op de "hoblin"-bus gesprongen om op die manier nog wat van Dublin te zien. Bij de gevangenis nog even uitgestapt om een nieuwe poging te doen met de cache waar we gisteren mee zijn gestart. Na wat puzzelen was de eer nu aan Suzanne.

De "hoblin"-bus heeft ons vervolgens naar de old jameson destilliry gebracht. De uitstraling was warmer en gezelliger dan bij Guiness. We hebben een leuke tour gehad en Stijn en ik hebben ons vrijwillig aangemeld om extra whisky te proeven (vervelend...). Na het proeven van ierse, schotse en Amerikaanse whisky hebben we ons certificaat ontvangen als echte Ierse whisky proevers. :)

Inmiddels was het donker en zijn we naar the temple bar area gewandeld op zoek naar eten. Dat proppen werkt bewijst zich maar weer, want uiteindelijk volgen we de verwijzing van een jongedame een restaurant in. Met een goede maaltijd zijn we nog een Guiness gaan drinken in een pub met live muziek en inmiddels type ik dit vanaf bed in het hotel.

Morgen gaan we al weer richting huis. Eerst ook maar eens kijken wat we morgen gaan doen. We zullen in ieder geval starten met een stevig ontbijt. Mmmm...

Welterusten!

• 13 Januari 2013 - 10:57

Corry:

Klinkt als een heel gezellig weekend.
    Ik volg jullie op de voet.
    Groetjes, Corry

• 13 Januari 2013 - 20:31

Toos:

hallo allemaal , leuk om al iets te zien en te weten van jullie uitje , ziet er erg gezellig uit , de rest hoor ik vanacht misschien nog wel , groetjes Frans en Toos