Dag 5 van de trektocht - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 5 van de trektocht - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 5 van de trektocht

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

02 Mei 2014 | Marokko, Marrakesh

Wat gisteren nog leek als een prettig idee om buiten te slapen, veranderde nu in een goed gevoel dat ik binnen lag in een benauwde ruimte met 23 andere wandelaars en klimmers. Het is omstreeks 03.00 uur dat ik word gewekt door een harde knal. Ik kijk door het kleine raampje naar buiten en ik zie het spookweer aan ons voorbij trekken. Donder, bliksem, sneeuw en hagel. Brrr dat betekent wat voor onze toppoging straks.

Om 07.00 uur zit het ontbijt erin en stappen we de berg op. Gelukkig is het droog. Wat hoger zien we een vers laagje sneeuw op de kale rots liggen en de temperatuur zorgt er voor dat voor het eerst deze week de handschoenen en muts op gaan. Naarmate we hoger komen lijkt een van de deelnemers gebukt te gaan onder de symptomen van hoogteziekte wat leidt tot het teleurstellende besluit om met de tochtleider terug naar beneden te gaan. Na goed 3,5 uur stampen staan we op het hoogste punt van Noord Afrika. Wat een uitzicht en wat een heerlijk gevoel. Na een geïmproviseerde lunch op de top gaan we weer naar de Refuge, maar niet zonder een sneeuwballengevecht onderweg. Al met al wat een succesvolle poging en het tempo was ook hoog genoeg. Later kwam de hagel en regen wederom uit de Marokaanse lucht vallen. Ik weet het zeker; vanavond slaap ik zeker binnen. ;-)

Mijn eerste vierduizender is een feit!

De dag in cijfers:

Hoogtemeters: +1000 en -1000 meter
Hoogste punt: 4.176 meter
Afstand: 8 kilometer
Tijd: 6,5 uur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barry & Jessica

Actief sinds 27 Mei 2011
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 26571

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 06 Mei 2014

Toubkal Expeditie 2014

01 September 2013 - 08 September 2013

Drei Zinnen en de Sextener Dolomieten

15 Juni 2013 - 22 Juni 2013

Tirol 2013

11 Januari 2013 - 13 Januari 2013

Dublin

29 Mei 2011 - 06 Juni 2011

Griekenland

Landen bezocht: