Dag 6 van de trektocht - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 6 van de trektocht - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 6 van de trektocht

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

03 Mei 2014 | Marokko, Marrakesh

Dag 6

De laatste dag van onze trekking alweer. Vandaag staat een lange afdaling naar het dal ons te wachten.

We vertrekken vanaf de frisse en bewolkte berg, maar al snel komt de zon door, verdwijnen de wolken en loopt de temperatuur rap op. We hebben nog een aantal uur om van de omgeving te genieten. Na een aantal uren komen we aan bij ons laatste guesthouse waar we weer een heerlijke lunch voorgeschoteld hebben gekregen. Na de lunch nemen we afscheid van onze muildierdrijvers en de kok en stappen we in het busje dat ons terug naar Marrakech brengt.

Onderweg denk ik terug aan de fantastische ervaring van de afgelopen week. Het was meer dan alleen "maar een vierduizender" beklimmen. Het was indrukwekkend om het arme leven in de bergen te ervaren. Alsof je midden in een aflevering van national geographic zit. Onderweg terug naar Marrakech zie je langzaam de armoe weer plaats maken voor de westerse invloeden en welvaart. De muildieren worden weer moderns auto's. Geen moment heb ik een gevoel gehad gelijk aan "onze" Marokkaanse ervaringen thuis. Het is een prachtig land met gastvrije mensen.

Inmiddels zit ik weer in de drukte van Marrakech en denk ik met weemoed terug aan de rust in de bergen in de armoedige guesthouses met o zo vriendelijke mensen. Hiermee eindigt ons avontuur en dinsdag vliegen we weer terug naar Nederland...

Als afsluiting de dag in cijfers:

Hoogtemeters: +50 en -1350 meter
Hoogste punt: 3200 meter
Afstand: 11,5 kilometer
Tijd: 4,5 uur

En de hele tocht in cijfers:

Hoogtemeters: +5650 en -5600 meters
Afstand: 81,5 kilometer
Tijd: 43 uur

• 03 Mei 2014 - 21:31

Liesbeth Merkx:

Zo te horen heb je ervan genoten! Goed om te horen dat de moeizame start is beloond met een mooie beklimming en kennismaking met het ware Marokko....ik herken dit!
    Mooi geschreven ook Barry! Tot snel.....ik ben benieuwd naar je verhalen.....

• 04 Mei 2014 - 08:25

Marina:

Ben onder de indruk, wat een mooie tocht!
    Ben heel benieuwd naar de foto's!

Fijn verblijf nog en goede terugreis.
    Vanavond een lekkere bbq met Jessica hier :)

Groeten
    Marina

• 04 Mei 2014 - 10:05

Corry:

Wat een geweldige week is het zo te lezen geweest! Ik ben wel zeer benieuwd naar de fotos met de bijbehorende verhalen! Geniet nog maar een paar dagen van je verblijf als toerist en ik zie jullie dinsdag wel verschijnen na een goede reis terug naar huis.