Dag 1 van de trektocht - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 1 van de trektocht - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 1 van de trektocht

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

28 April 2014 | Marokko, Marrakesh

Dag 1
Onze eerste dag van de trekking hebben we er op zitten. We zitten nu heerlijk te chillen met de thee en koekjes. Om te beginnen enkele feitjes:

Hoogtemeters: +800 en -600 meter
Totale afstand: 14 kilometer
Hoogste punt: 2050 meter
Tijd: 7 uur

Vanochtend vroeg zijn we door onze gids opgehaald en per minibus zijn we naar de bergen gebracht. Al snel hebben we de drukte van de stad achter ons gelaten en werden we opgeslokt door de pracht van het Atlasgebergte. Via bochtige, smalle en slechte weggetjes bereikten we na anderhalf uur onze verzamelplaats. Hier hebben we kennis gemaakt met onze koks en muildierdrijvers. Totaal gaan er zes muildieren mee die ons de komende week van proviand en water voorzien.

Na een pittige klim van 3 uur bereikten we het hoogste punt van de dag. Van daar was het nog een klein stukje afdalen naar onze lunchplaats. Onderweg hebben we volop kunnen genieten van de geheel andere wereld waar we nu deel van uitmaken. De bomen zien er hier anders uit, het zand voelt anders, welkom in de Hoge Atlas. We passeren geitenhoeders en komen aan op onze lunchplaats. De koks hebben een picknick uitgestald en al de voeten vinden het fijn om even de wandelschoenen te laten voor wat het is. De thee wordt geserveerd en een grote saladeschaal met gegrilde kip, ui, tomaat, paprika en olijven wordt opgediend. Na de lunch blijven we nog even in het gras liggen en uiteindelijk vervolgen we onze weg. In de verte komt het dorpje in beeld alwaar we onze dag gaan eindigen.

Uiteindelijk zijn we neergestreken in een huis. Ik kan het niet beter omschrijven dan een casco bouw. Veel beton, geen aankleding en beperkte voorzieningen. Maar wie heeft er gezien het weer een slaapkamer nodig? De slaapzakken strijken al snel neer in de buitenlucht.

Voor je gevoel zit je echt in the middle of nowhere. Er is hier niets. Geen economie, geen drukte, geen voorzieningen, geen toekomst. We zijn omringd met natuur en gastvrije en vriendelijke locals. We hebben uiteraard geen wifi en ook geen mobiel internet.

Onze kok had weer een lekkere maaltijd bereid en onder het genot van een kopje koffie horen we de krekeltjes. Zo meteen is het tijd om onze slaapzak in te kruipen en gaan we een nacht in de buitenlucht onder de Afrikaanse sterrenhemel tegemoet.