Het echte werk - Reisverslag uit Ehrwald Oberdorf, Oostenrijk van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Het echte werk - Reisverslag uit Ehrwald Oberdorf, Oostenrijk van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Het echte werk

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

18 Juni 2013 | Oostenrijk, Ehrwald Oberdorf

Vandaag dag 4 alweer. Ook vandaag begon de dag met een zonnetje, strakblauwe hemel en was het maar liefst 24 graden om half negen. Voor vandaag was de verwachtte temperatuur ongeveer 32 graden...
Vanmorgen op tijd opgestaan voor ontbijt en om half negen startten we aan de voet van een nieuw pad voor ons, Der Hoher Gang (of Die). Een pad ongeveer 600 meter naar boven in een ietwat steiile klim. Het eerste stukje ging over een alm. Hier heeft Barry (hij zegt per abuis) een slang gespilt in twee delen met een Nordic Walking-stok, met als gevolg dat dat beestje aan zijn laatste stuiptrekkingen bezig was toen we zagen wat er gebeurd was. Vervolgens ingespoten met anti-insectenspray voor ons volgende deel, het bos. Fantastisch mooi, een en al rust en het enige dat je hoorde waren fluitende vogels en in de verte een waterval, HEERLIJK!! De trip was zwaar, maar grootste voordeel was dat het koel was. Daarna het tussentukje....dat was een stuk steil omhoog op een grindondergrond, gelukkig had Barry een pad gevonden waarbij we het grind konden omzeilen en dat ging gelijk een stuk vlotter. Even een rustpauze ingelast met verse aardbeien, tomaatjes en boterhammetjes met kaas. Inmiddels waren we ingehaald door een ander stel. Zij waren alvast naar het laatste deel van de klim gegaan, maar wij zagen dat zij toch weer omgedraaid zijn. Het laatste deel was het meest steile deel van en het deel wat wel heel veel weg had van klimmen met wat staalkabels (zonder zekergordels) voor wat houvast. Man man, wat was dat zwaar, maar ook heel gaaf als je dan terugkijkt wat je gedaan hebt. en het uitzicht!! Tsja....dat is niet uit te leggen of vast te leggen. Sorry aan onze papa's en mama's voor de gekke dingen die wij soms doen ;-)

Omdat ik toch wat last kreeg en hield van mijn rug besloten om het andere deel van de tocht niet af te maken. Wij hebben een andere route gekozen om terug te gaan, maar dat was een teleurstelling voor Barry en mijzelf. Misschien als mijn lichaam wil, doen we dat deel alsnog morgen :-)

Verder zijn we nog een biertje gaan drinken op de ZugSpitze en daarna naar het appartement gegaan om ons op te frissen. tussendoor nog een klein buitje meegepakt, wat een verfrissing! Nog even een hapje eten en toen zagen we een algemene uitnodiging voor een platzkonzert van Der MusikKapelle Lermoos. Laat nou onze gastheer de voorzitter en muzikant zijn en onze gastvrouw ook muzikante zijn in het orkest. Dus hebben wij een uur lang naar een echt Tiroler MusikKapelle geluisterd die zowel echte TirolerMusik speelt als modernere muziek zoals een re-mix van The Beach Boys....

Al met al een geslaagde dag, welterusten!

• 19 Juni 2013 - 08:16

Corry:

Excuses aanvaard. Hier begint het nu al te rommelen, dus hoop voor jullie dat je ook vandaag mooi wandel(klim)weer hebt. Fotoos zijn schitterend! Liefs, Corry

• 20 Juni 2013 - 20:16

Barry & Jessica :

Pfew gelukkig dat het excuses aanvaard is....maar het echt allemaal zo de moeite waard!