Dag 6 - Stuibenfall - Reisverslag uit Umhausen, Oostenrijk van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 6 - Stuibenfall - Reisverslag uit Umhausen, Oostenrijk van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Stuibenfall

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

20 Juni 2013 | Oostenrijk, Umhausen

Inmiddels is het al weer avond en zit ik dit reisverslag te typen vanaf het balkon. Volgens mij voor het eerst deze week dat de temperatuur nu onder de 25 graden is gezakt. Een verkoelend windje (welke sterker lijkt te worden) en vanavond nog kans op regen en onweer. Overdag? Zon, zon en heet, heter.

De dag begon zoals iedere dag met wakker worden, echter vandaag wat later dan normaal. Om 11 uur werden we verwacht bij onze berggids die ons mee ging nemen naar de Stuibenfall Klettersteig. De grootste waterval van Tirol. Een leuke verrassing, we waren de enige aanmeldingen en gids Peter (weetje; drievoudig wereldkampioen diepsneeuwskiën ;)) bezorgde ons op die manier een privetour.

Na een kleine drie kwartier met de auto waren we in het Otztal. Rugzak op en 15 minuten later konden de klimspullen aan. Het is nauwelijks te beschrijven, maar de pracht en het geweld van de waterval was super. En dat jij dan als klein mensje via de klettersteig langs de waterval omhoog kan, maakt het af. Veel bekijks kregen we dan ook van de doorsnee slipper toerist die vol jaloezie stonden te kijken hoe wij als echte klimmers naar boven gingen. De foto's spreken voor zich. De grootste beloning na de klim was toch wel het oversteken van de waterval. De klettersteig was niet al te zwaar, maar de omgeving maakt het wel tot een klettersteig die we zeker nog een keer opnieuw gaan doen.

Eenmaal terug beneden weer een grosse Radler (we hebben de Radler deze week ontdekt, maar na een inspanning op een warme dag gaat die er wel erg goed in) besteld en op aanraden van gids Peter een echte Oostenrijkse lunch; iets met speckknodel,saurkraut en een kaashamburgerachtigiets.

Gedurende dag met gids Peter diverse andere dingen besproken; klimtocht naar de Sunnespitze volgende jaar of misschien zelfs in 2015 een 6 daagse expeditie naar de top van de Kilimanjaro met aansluitend een safari? Wie weet... ;-) Oh, voor diegene die het niet weten, de Kilimanjaro ligt in Afrika en is van dat continent de hoogste berg en hoort om die reden bij de zogenaamde Seven Summits.

Al met al een prachtige dag en gelukkig niet zo slopend als gisteren. Morgen onze laatste dag al weer. :(

• 20 Juni 2013 - 20:29

Pa:

Zou je dat nu wel doen. ( zuid Afrika ) Daar is het helemaal gevaarlijk klimmen. En waar moeten die poezen naar toe als er iets engs gebeurd.
    Pa

• 21 Juni 2013 - 07:59