Dag 3 - I'm on the top of the world - Reisverslag uit Bruneck, Italië van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 3 - I'm on the top of the world - Reisverslag uit Bruneck, Italië van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 3 - I'm on the top of the world

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

03 September 2013 | Italië, Bruneck

UPDATE: NU MET FOTOS!

"I'm on the top of the world..." zingt Jessica terwijl ze de laatste meters naar de top klimt. Ruim 3150m hoog... Ik type dit blogje nu op mijn iPhone vanuit een berghut met een halve liter bier voor mijn neus. Ondertussen valt de avond in, hoe zijn we hier gekomen?

De dag begon weer vroeg en na het ontbijt haalt gids Karl ons weer op. De planning wijzigt hij ter plekke. Geen Paternkofel vandaag, maar de Monte Cristallo. Met de kabelbaan gaan uiteindelijk naar boven en we maken de overstap naar een hele oude kabelbaan. Het is een metalen regenton die aan een kabel hangt. Brrrr... Maar we zijn boven geraakt en daar konden de klettersteigspullen aan en begon de tocht naar de top. Het was een mooie klim, niet te moeilijk en niet te zwaar. Maar de ijle lucht merken we op deze hoogte wel wel. Even wennen weer. De tocht gaat erg goed, maar het was wel druk op de berg. Het uitzicht vanaf de top is echt grandioos.

Daarna weer op weg naar beneden en door de drukte kwamen we helaas 10 minuten te laat bij de lift. Ook de gids kreeg niets meer voor elkaar. Enige optie om beneden te komen is ruim 1500m afdalen, waarvan de eerste 1000 meters via een stijl geroll pad. Daar had Jessica geen trek in. Ze is al geen fan van geroll en al helemaal niet als het lang is en ze al vermoeid is. We hebben er voor gekozen om geen onnodige risicos te nemen en om te overnachten in de berghut hier en morgen de eerste kabelbaan naar beneden te nemen. De gids en de groep snappen onze keuze en we zwaaien ze uit vanaf het balkon. Ze hebben nog een lange weg te gaan en we zijn benieuwd hoe het is gegaan.

Wij gaan straks in ieder geval de zonsondergang bewonderen vanuit de hut. Zo meteen eerst eten en het biertje is ondertussen al op.

De spannende foto's houden jullie te goed. Ik heb alleen paar foto's van de telefoon.

Morgen weer een dag...

Joke:

Wat leuk!!! Een reisverslag

• 04 September 2013 - 08:08

Corry:

Overnachten in een berghut! Romantisch!!!!?????????