Dag 5 - Merlone klettersteig - Reisverslag uit Bruneck, Italië van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 5 - Merlone klettersteig - Reisverslag uit Bruneck, Italië van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Merlone klettersteig

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

05 September 2013 | Italië, Bruneck

Het was vroeg. De wekker ging af om half 6 en het duurde uiteraard wel even voordat we uiteindelijk uit bed waren. Om haf 7 schoven we aan bij het ontbijt en om half 8 maakten we kennis met onze nieuwe gids de komende dagen; Edi. And up we go...

Na het parkeren begon de tocht stevig met ruim anderhalf uur naar boven lopen. Een verschil met de voorgaande dagen; deze gids hield de groep beter in de gaten en gaf ook de langzamere gelegenheid om mee te komen. 1-0 voor Edi. Wel merkten Jessica en ik dat wij verwend (of egoistisch) zijn, doordat wij normaal altjd met zijn twee-en lopen. Het blijft toch lastig om zelf weinig tot geen invloed op je dagplanning, tempo ed te kunnen hebben. Is een dergelijke groepsreis wel aan ons besteed dan?

Uiteindelijk boven aan bij de hut gekomen. Hier hebben Jessica en Marti het voorgezien gehouden. De vermoeidheid van de vorige dagen sloeg weer toe. Wij hebben de rugzakken weer op gedaan en zijn richting de klettersteig gelopen. We kwamen over een morenen veld wat vroeger een gletsjer was. Lang leven de opwarming van de aarde. Bij het aantrekken van de klimspullen controleerde Edi alles (2-0) en constateerde dat klettersteigsets van een van de deelnemers onvoldoende van kwaliteit bleek en bij een ander de gordel verkeerd aangetrokken werd. Karl luisterde niet naar opmerkingen van ons. 3-0 voor Edi.

De tocht naar boven was niet heel moeilijk, maar wel vermoeiend. Het was veel klim en klauterwerk en de eerste helft van de klim kregen we nog hulp van oude laddertjes. Wel kwam de vraag of de laddertjes veiliger waren dan de kale rots... Uiteindelijk na 3 uur stonden we op de top. Aan de ene kant was het uitzicht prachtig, aan de andere kant bewolkt. Snel even een meegebrachte lunch genuttigd en weer begonnen aan de afdalng. Twee uur later stonden we weer bij Jessica en Marti. Weer een goed uur later stonden we weer bij de auto. ZTotaal ruim 8 uur onderweg geweest.

Het was wederom een mooie tocht in een prachtig natuurgebied, maar toch ook weer wel vermoeiend. Het voordeel van vroeg vertrekken betaalde zich uit. Tegen 1700 waren we terug bij het hotel en kon we een grote witte drinken op het terras in het zonnetje. Wel verdiend!

Nu snel eten en morgen weer een nieuwe dag. Ook morgen zou het weer mooi weer zijn en Jessica is voornemens om weer mee de klettersteig in te gaan.

Bis morgen leute!

- Barry

• 05 September 2013 - 22:01

Pa:

Het is dat ik niet durf anders,? Nou ja ik durf toch niet hè.

• 06 September 2013 - 08:45

Corry:

Verantwoordingsgevoel? 4-0 voor Edi!