Dag 6 - Alpini - Reisverslag uit Vallone, Italië van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 6 - Alpini - Reisverslag uit Vallone, Italië van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Alpini

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

06 September 2013 | Italië, Vallone

Alpini zijn Italiaanse commando's. Aan ons de eer om de klettersteig te beklimmen die zij bij hun training gebruiken.

Wederom ging om half 6 de wekker. Wederom viel het weer tegen. Jessica had slecht geslapen, ongeveer anderhalf uur. Slaperig schoven we aan bij het ontbijt, waarna Edi ons ophaalde. Dit keer bleef een van onze tochtgenoten achter in het hotel. Vermoeidheid.

Na een kleine 3 kwartier slingeren over de pas, parkeerde Edi de auto en gingen de rugzakken op. De pas zat er weer stevig in en na een half uurtje klimmen kwamen we bij militaire restanten uit de Eerste Wereldoorlog. Hier begon ons klettersteig. Het eerste deel zou het moeilijkst zijn en daarna zou het iets eenvoudiger worden.

De vermoeidheid speelde Jessica parten en na enkele meters besloot ze af te haken. Na de abseil is ze op een bankje gaan liggen om te aanschouwen hoe wij langs de berg omhoog klommen. Ondertussen heeft ze toch kunnen genieten van de omgeving en de marmotten familie kunnen bekijken die tevoorschijn kwamen als het weer rustig werd.

Na bijna 3 uur klimmen waren we op de top. De zon wisselde af met de bewolking. Al met al toch weer prima weer. Met anderhalf uur stonden we na een steil pad weer beneden bij Jessica. Het voordeel van vroeg beginnen; om 1500 waren we dit keer terug en zaten we op het terras. Ik ben later nog even een rondje gaan lopen bij de Pragser Wildsee in de buurt en Jessica is nog een uurtje gaan pitten.

Zo meteen kunnen we weer aan tafel voor het avondeten. Het is tevens Tiroler Abend mit live musik. Het zal ons benieuwen....

- Barry

• 07 September 2013 - 10:41

Corry:

Wat een pittige week zeg. Toe aan vakantie zeker?