Dag 2 - Our perfect holiday is your worst nightmar - Reisverslag uit Bruneck, Italië van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 2 - Our perfect holiday is your worst nightmar - Reisverslag uit Bruneck, Italië van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Our perfect holiday is your worst nightmar

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

02 September 2013 | Italië, Bruneck

Om half 7 werd onze slaaprust wreed gestoord door de wekker. Hmm is dit onze vakantie? Om half 8 zaten we aan het ontbijt en druppelden de rest van de groep ook binnen. Stipt half 9 kwam onze gids met zijn busje voorrijden. Ik hoop dat zijn klimtechnische uitrusting in betere werelden verkeert dan zijn busje...

Tijdens een mooie rit door de Dolomieten rijden we naar het startpunt van vandaag. Onderwerg hebben we bij het bergburo de benodigde spullen nog gepakt. Op de parkeerplaats werd alles in de rugzakken gestopt en al snel verdwenen de truien ook in de rugzak. Het belooft een mooie dag te worden.

De eerste wandeling is altijd extra vermoeiend en ook dit viel toch weer even tegen. Je moet toch weer je eigen tempo en ritme zien te voelen. Uiteindelijk aangekomen bij het begin van de klettersteig. Vandaag gaan we een makkelijke klettersteig (A/B) doen om het niveau van de groep te bekijken. Na een korte instructie konden we op pad. Het begint meteen goed met een mooi uitzicht op een waterval en nog beter; we moeten achter de waterval door. Nattigheid gegarandeert! Na wat klimmen en klauteren zijn we weer op hetzelfde punt aangekomen. We stappen weer dezelfde klettersteig in om halverwege een andere kant op te slaan naar een mooi uitzichtpunt. Vandaar uit wordt het een prettige wandeling terug naar de auto.

Omdat er in de groep een aantal mensen zitten die ook indoor klimmen, vond de gids het een leuk idee om een tussenstop te maken bij een klettergarten (een rotswand waar klimmogelijkheden gefaciliteerd worden, maar ik weet geen goed Nederlands woord hiervoor). Het was ondertussen half 3 en de kist in zijn bus ging open voor de diverse klimmaterialen. Bij de rotswand aan gekomen ging hij vlot de wand voorklimmen zodat wij daarna op een veilige manier konden naklimmen. Helaas zijn de bergschoenen totaal niet geschikt om op deze manier te rotsklimmen. Desondanks zijn we toch nog een uurtje of anderhalf bezig geweest. De volgende keer echt maar op zoek naar klimschoenen.

Op de terugweg nog een klein boodschapje (we kwamen daar een bergsportshirt tegen met de titel-tekst van hierboven +e) gedaan en om 1900 worden we weer verwacht voor het 5 gangen diner. Weer geen makkelijke snelle pizza... We zitten nu op de kamer en zullen over niet al te lange tijd dromenland op zoeken.

Morgen komt de gids ons tussen 0800 en 0830 ophalen en staat de Paternkofel op de planning. Iets meer uitdaging dan vandaag verzekerd!

Bis morgen leute!

PS Internet kost hier 18€ per week en is nog langzamer dan de file over de Brennerpas

• 03 September 2013 - 08:00

Corry:

Het begin is gemaakt en nu op naar het echte werk!
    Veel plezier en (jawel) doe voorzichtig!