Dag 1 - Aankomst - Reisverslag uit Bruneck, Italië van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 1 - Aankomst - Reisverslag uit Bruneck, Italië van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

01 September 2013 | Italië, Bruneck

Inmiddels is het half 10 s avonds geweest en zitten we in het hotel in de Dolomieten. Maar voor dat het zo ver was...

Vanochtend vroeg er uit en om 0500 waren we op onderweg. Tot Stuttgart ging alles soepel en op schema. Bedoeling was om tussen 1500 en 1600 in het hotel te zijn. Maar na Stuttgart begon eerst op de A8 al wat getrut en dit vertigvoudigde vanaf Ulm op de A7 richting Oostenrijk. De grenstunnel was om en om afgesloten ivm werkzaamheden aan een tunnelbuis. Gewoon stilstaande ellende dus. Met een andere route de tunnel omzeilt en van de hoosbui (letterlijk en figuurlijk) raakten we in de drup. De B157 was over 20km schuifelen. Uiteindelijk om 1530 in Lermoos en na de diesel (a €1,37 per liter), een vignet en een kort bezoek aan Paul snel door richting Italië. Omdat we er al zo gedreven in waren hebben we op de A13 de brennerpas in rollatortempo overgestoken. Met het hotel bijna in zicht kregen we nog een omleiding voor onze kiezen ivm een zwaar ongeval. De navigatie heeft ons aan het begin van de straat afgezet, want meer straten kent hij hier niet. Handig. Overigens; de dieselprijs in Italië; €1,76 per liter.......

Met nog twee minuten te gaan waren we bij het hotel aangekomen. 14 uur later net voor 1900 ingechecked. Helaas liet de organisatie hier wat steken vallen, aangezien niemand ons direct wist te helpen. Uiteindelijk de groep gevonden en even kort kennis gemaakt. Een divers gezelschap zo op het eerste oog. Vervolgens werd het eten opgediend. Geen knodel of eenvoudige stube, maar een luxe 5 gangen diner met gepaste porties. Gelukkig hebben we nog Milka koekjes...

Helaas geen foto van de eerste halve liter van de week... :-(

Nu snel slapen. Morgen om 0730 ontbijt . Hierna materiaal pakken en een eerste rustig dagje om met elkaar en elkaars niveau kennis te maken.

Ik ben benieuwd. De weersvooruitzichten zijn voor de gehele week goed!

- Barry

• 01 September 2013 - 22:44

Pa:

Oke wel klote zo'n reis met die .... File
    Maar jullie zijn goed aangekomen en nu lekker gaan slapen en morgen vroeg weer op. Maak er een leuke dag van en wij blijven hier in Bavel op de hoogte van dat AVONTUUR.
    Groetjes pa en Liesbeth

• 02 September 2013 - 08:15

Corry:

Dit noemen ze nu een "'RUSTIG'' begin van de vakantie!!!!!!!!!!!!!!!

• 03 September 2013 - 21:56

Pa :

Leuk kids,
    Julllie zitten daar maar lekker op een hoogte van ruim 3000 meter te genieten van de ondergaande zon met een pot bier en goed moe. Knap dat je daar ook nog je ogen dicht kan doen.
    Ik ben trots op jullie, zelf moet ik er niet aan denken. Wij aten vanavond soep uit een diep bord en dan heb ik al hoogtevrees.
    Geniet ze hè en doe voorzichtig.