Voorbereiding - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

29 Augustus 2013 | Nederland, ettenleur

Servus!

Dankzij de stroom aan positieve reacties de vorige keer (sommige mensen hebben blijkbaar écht niets te doen), hebben we (lees: ik) wederom besloten om ook dit keer weer een reisverslag te maken. Overigens weten we nog niet of het hotel beschikt over internet, dus dat wordt nog een verrassing. Mocht dat niet het geval zijn, dan zal het voor jullie een rustige week worden en volgt er pas een update als we weer gezond en wel thuis zijn.

Dit keer gaan we niet naar Tirol, maar rijden we door het voor ons bekende gebied door naar Italie. Een kleine 100km over de grens op de Brennerpas komen we dan aan in Hotel Edelweiss (origineel hoor) in de Dolomieten. De komende week zal in het teken staan van diverse klettersteigtochten in het gebied van de Drei Zinnen (zie reisfoto) en de Sextener Dolomieten. Dit wordt onze eerste ervaring met een groepsreis (6 tot 8 deelnemers) met de NKBV (Nederlandse Klim en Bergsport Vereniging). Zondag worden we voor het avondeten verwacht in het hotel en zullen we met de groep kennis maken. We zijn benieuwd...

Welke klettersteigen willen we gaan doen?

- Kletterteig Paternkofel (2744 m)
- Kletterteig Sextener Rotwand (2965m)
- Merlone Klettersteig op de Cima Cadin (2788m)
- Marino Bianchi Klettersteig naar de Cristallo di Mezzo (3154 m)
- Strobelklettersteig op de Punta Fiames (2240m)
- Alpinsteig in Sexten (2650m)

De komende dagen zal in het teken staan van het bijeen rapen van de benodigde uitrusting en dan horen jullie als het goed is zondagavond weer van ons. Mocht je niets horen, geen paniek, dan hebben we gewoon geen internet. Mochten jullie na 8 september nog steeds niet gehoord hebben, dan moet je wellicht eens kijken of je niet een nieuwsbericht over Nederlandse bergsporters in de Dolomieten gemist hebt..........

CU!
Barry

• 31 Augustus 2013 - 06:51

Corry:

Oke jongens, ik zit er klaar voor. Heel veel plezier!!!!!