Dag 6 - Van Delphi naar Ancient Olympia - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 6 - Van Delphi naar Ancient Olympia - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Van Delphi naar Ancient Olympia

Door: Barry en Jessica

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

03 Juni 2011 | Griekenland, Archaía Olympía

Helaas heeft ook hotel Pan niet bijgedragen aan een goede nachtrust. De airco werkte ook al niet, maar dit was niet zo zeer het probleem. Het probleem was een veel te hard bed en ook een te klein bed (1.20m * 1.80m) waardoor onze voeten gewoon uitstaken. Het ontbijt was goed en de eigenaar was erg vriendelijk. Dit keer geen ontbijtbuffet,, maar een goed gevulde en gevarieerde tafel. Desondanks vinden wij dit hotel geen aanrader.

Redelijk vroeg zijn we op pad gegaan naar de opgravingen van Delphi. Gelukkig waren we op tijd voor dat de vele touringcars aan kwamen rijden, waardoor we redelijk in rust hebben kunnen genieten van het verhaal rond het Orakel van Delphi. Aansluitend zijn we door het museum gelopen en goed twee uur later zaten we in de auto.

Langs een prachtige kustroute zijn via 's-werelds grootste hangbrug het water over gestoken naar het schiereiland Peleponesos. De temperatuur liep hier aardig op richting de 30 graden. Uiteraard heeft mevrouw niet de hele route haar ogen op kunnen houden. Na bijna 4 uur kwamen we aan bij het hotel. Na het inchecken uiteraard direct op bed gesproken en joehoe; deze is lang niet zo hard!! :D:D:D:D

In het dorpje hebben we een heerlijke lunch op (pizza giros met tzatziki) mmmmmmmmm.

Hoe zou je op vakantie kunnen naar Griekenland zonder naar de zee te gaan?? Dat kan niet inderdaad. De kust is een kleine 15 km van het hotel vandaan, dus snel de zwemkleding aangeschoten en richting strand. Wat een rust daar zeg (plm. 17.00 uur). 20 mensen op het strand, 5 in het water... Heerlijk. Ook het hete was inmiddels van de zon af waardoor het ondanks 27 graden prima uit te houden was.

Op de terugweg nog voor het eerst in mijn leven een slang plat gereden. Och èrme... Deed t niet expres. :(

Inmiddels zijn we weer gedouched en gaan we zo weer lekker tafelen. En wat gaan we vanavond heerlijk slapen!!

En zoals iedere dag, ook vandaag weer een impressie van onze dag aan hand van wat foto's.

Morgen op naar de geschiedenis van de Olympische Spelen. 8)8)8)8)8)

• 04 Juni 2011 - 15:49

Marina:

Toevallig van de week naar Engineering Connections zitten kijken over deze brug. Die 12 euro is ie wel waard denk ik zo!