Dag 7 - Olympia - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 7 - Olympia - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Olympia

Door: Barry en Jessica

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

04 Juni 2011 | Griekenland, Archaía Olympía

Oohhhhh wat hebben wij heerlijk geslapen zeg!! Eindelijk een nachtrust zonder onderbrekingen.

Na een wederom prima ontbijt hebben we de spullen gepakt en we weer de Griekse hitte ingetrokken. Het wordt hier al vroeg erg warm en ook vandaag lagen de temperaturen rond de 30 graden.

Allereerst hebben we het Archelogisch Museum bezocht en aansluitend hebben we rond gelopen tussen de opgravingen. Er is heel veel te zien en te fotograferen, maar zal uiteindelijk maar een kleine selectie plaatsen. Vervolgens hebben we even op het terras gezeten voor een verkoeling en hier zaten ook 2 agenten op een gemakje wat te drinken en te roken. Dat zie je ze in Nederland niet doen! Voordat we naar een volgend museum zijn gegaan, ondertussen nog een geocache opgepakt. Hierna zijn we het Museum of History of the Olympic Games binnen gegaan en aansluitend een klein museumpje over de geschiedenis van de opgravingen zelf. Eerlijk is eerlijk, ik ben nu toch echt wel klaar met musea vol met potten, pannen en scherven... :):):):):)

Na een prima gevarieerde lunch met allerlei Griekse lekkernijen, zijn we terug naar het hotel gegaan om de zwemspullen te pakken. Ons hotel heeft familiebanden met het 4-sterren hotel boven op de heuvel waar de gasten van het zwembad gebruik kunnen maken. Prima geregeld!! En uiteraard een heerlijke afkoeling...

Inmiddels zijn we weer in het hotel aangekomen en gaan ons zo opmaken voor een diner en onze laatste avond in Archaia Olympia.

Morgen gaan we weer richting Athene om echt het allerlaatste museum te bekijken; the Acropolis Museum en als er nog tijd is willen we nog naar het Olympisch Stadion. Uiteraard hebben we ook nog tijd gereserveerd om wat snuisterijen te scoren in Plaka.

Tot morgen!

• 04 Juni 2011 - 21:36

Coen:

Hey Barry & Jessica,
    Ik denk dat we met een gerust hart kunnen concluderen dat het 'bloggen' wel voor jullie is weggelegd. Dat je nog tijd over houdt om ook nog iets van Griekenland te zien, joh! Maar wat nu met de aloude vraag bij thuiskomst "Hoe was de vakantie?" en de daarop volgende spannende verhalen? ;-) Anyway... Veel plezier nog de laatste dagen - dat zal wel lukken als de trend van de eerste week zich voortzet. Tot binnenkort!
    Groeten,
    Coen