Dag 5 - Van Meteora naar Delphi - Reisverslag uit Delphi, Griekenland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 5 - Van Meteora naar Delphi - Reisverslag uit Delphi, Griekenland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Van Meteora naar Delphi

Door: Barry en Jessica

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

02 Juni 2011 | Griekenland, Delphi

EDIT: Voor de hele snelle lezers onder ons; ik heb het verslag op wat punten aangepast. Dit omdat ik inmiddels een stroomvoorziening heb voor de laptop en even op mijn gemak kan typen. :) :) :) :) :) :)

***

Na wederom een harde en matige nachtrust zaten we op tijd geheel gepakt aan het ontbijt. Tijd om afscheid te nemen van onze gastheer en onze reis in Griekenland te vervolgen naar Delphi.

Voordat we de weg op konden, eerst nog wat proviand ingeslagen bij de plaatselijke bakker en wederom liters drinkwater bij de Lidl gehaald. Water kun je hier niet genoeg hebben! De reis verliep voorspoedig en zelfs het saaie stuk bleef Jessica wakker. Erg prettig. Hierna was het ook snel over en terwijl ik met piepende banden over het hete asfalt van de bergpassen vloog lag Jessica prinsesheerlijk te slapen...

Tegen half 2 kwamen we aan in Delphi. De omgeving hier is een stuk droger en dorrer dan we in het Noorden hadden. Wederom een heel ander landschap. Op het gemak zijn we bijgekmoen van de reis in het hotel waarna de wandelschoenen aan gingen om de opgravingen in Delphi te bezoeken. Tijd zat,volgens onze reisbescheiden is de site tot 20.00u op s avonds. Toch jammer dat je dan voor een dichte poort staat en dat er staat dat alles geopend is dagelijks tto 15.00u. Grr... Gelukkig waren er nog wat kleine restanten (Gymnasium, Temple of Athena) beschikbaar waar we door hebben kunnen lopen. Dan maar morgen naar de grote excavation site.

Hierna lekker op het terras neer gestreken en inmiddels zitten we ook weer op het terras. Ik zit dit dan ook te typen op het terras van een internetcafe (internet in het hotel werkt niet) terwijl we beide een heerlijke ijskoffie voor onze neus hebben staan. Wat een leven toch he?! :D

Verder hebben we de afgelopen dagen nog kennis gemaakt met diverse locals; een vliegend hert van 15 cm incl. overdrijven (je had het gezicht van een stel Canadezen moeten zien toen wij zeiden dat we een Flying Deer hebben gezien :lol: ). Verder vieze grote torren, enge spinnen (herfstvuurspin :shock: en hagedisjes.

De foto's die een kleine impressie geven van Delphi zijn reeds geplaatst. Morgen volgen meer foto's van de opgravingen voordat we naar Olympia afreizen.

Overigens is het maken van foto's steeds meer een kwestie van geduld. De camera wordt met de dag slechter. We moeten slaan en schudden met dat ding om de lens te laten werken. Hopelijk houdt ie het nog een paar dagen uit, anders moeten we hier wellicht een andere camera kopen. :doubt:

Vanavond nog een plekje zoeken om lekker te eten. Ach, veel slechter dan gisteravond kan toch niet he. :badgrin: En dan op tijd bed in en kijken of we wat slaap in kunnen halen. Morgen weer vroeg dag en zeer benieuwd wat de dag morgen weer gaat brengen.

Tot morgen! (onder voorbehoud van internet uiteraard ehh)

• 03 Juni 2011 - 06:01

Ellen:

Mooie foto's hoor, je leest ook echt een vakantie, bezienswaardigheden, terrasjes, eten, hotels, ontmoetingen met verschillende nationaliteiten, erg leuk allemaal. Over het vliegend hert, heb ik zitten grinniken. Ik neem aan dat jullie hebben uitgelegd dat het een kever is? Hier in Nederland is het ook prachtig weer, lekker een paar dagen vrij. Straks me opmaken voor een shop-moment in Roosendaal en boodschappen voor het feestje van Denise. Die heeft ook een aantal vriendinnen uitgenodigd dus het zal morgen wat drukker worden als normaal. Oma komt zaterdag ook. Ze vertelde dat ze helemaal alleen is gaan winkelen, heeft een wandelstok gekocht. Deze super uitvinding is de plaatsvervanger van een rollator, wat haar prima bevalt. Wat een dapper mens is het toch! De poezen vergeet ik niet, staat geprogrammeerd. Ik zal een lekker onsje rosbief voor ze meenemen, een klein extraatje.
    Lieverds, geniet nog lekker! dikke knuffel