Dag 4 - Meteora - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 4 - Meteora - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Meteora

Door: Barry en Jessica

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

01 Juni 2011 | Griekenland, Athene

Vandaag zijn we onze dag begonnen met een uitstekend uitgebreid ontbijt wat we heerlijk in het zonnetje op het terras hebben kunnen eten. Een goede start na een matige nacht. Het bed
was namelijk keihard wat de nachtrust niet ten goede komt. Het enige minpuntje wat we aan deze locatie hebben kunnen ontdekken.

De dag hebben we verder volbracht in de Meteora en dan met name de kloosters hier. We hebben ons vervoer gecombineerd met auto en wandelen. Het is blijkbaar mogelijk om alle 6 de overgebleven kloosters op 1 dag te voet te kunnen bezoeken. Deze uitdaging hebben we aan ons voorbij laten gaan, zeker gezien de temperaturen. We hebben uiteindelijk toch al weer genoeg trap gelopen. Mag ik even zeggen dat toeristen strontirritant zijn?? Ze gaan midden op de weg staan om foto's te kunnen maken. Stelletje draken... En dan nog niet eens gesproken over het gros aan touringcars die deze barbaren naar de kloosters brengen. Iemand wel eens op gevallen dat het woord toerist erg lijkt op terrorist??

Afijn,...wij hebben onze momenten uitgezocht en een tweetal kloosters redelijk vrij van cultuurterrorist bezocht. De dresscode viel mee, ik hoefde geen trui oid aan. Wel een lange broek, lang leve de afritsbroek. Jessica moest een rok aan. We hebben iets van een wikkel gescoord voor haar in het dorp. Toegang geregeld. Ik kan verder wel een hele wikipedia pagina gaan dicteren, maar dat laat ik maar voor wat het is. Indrukwekkend om te weten is wel dat bij het grootste klooster (Holy Giant Meteora Monastary) 70 jaar (!!) geduurd heeft om alle bouwmaterialen naar boven te brengen, voordat daadwerkelijk met de bouw gestart kan worden. Machtige bouwwerken zijn het. Tevens behuist
in een van de kloosters ook een museum waarin we een kijkje krijgen in de tijd van de oorlog tussen de Grieken en Turken. Om een indruk te geven van de Meteora zal ik zo weer wat foto's er bij zetten.

Voor het eten nog lekker op het terras gezeten en een beetje zitten ouwehoeren met een stel Amerikanen. tenminste, vooral zij deden het woord. Er was geen spel tussen te krijgen en inmiddels kennen we hun hele reisgeschiedenis van de afgelopen 40 jaar. Maar wel gezellig :)

Vanavond zijn we gaan eten in een restaurantje wat er wel gezellig uit zag, ondanks dat er niemand zat. Om een lang verhaal kort te maken, wij hebben nog nooit zo slecht gegeten in een restaurant! Het begon al dat de kaart open werd geslagen en werd gezegd 'only meat'. Echt luisteren naar ons wilde de ober ook niet, maar goed ook, anders hadden we achteraf gezien te veel wijn gekregen. Jessica kreeg haar vlees al, en de mijne kwam nog. Het was inderdaad 'only meat'. Geen salade, geen aardappeltjes/rijst oid. Alleen een bordje vlees. En zelfs dat was kwalitatief nog twijfelachtig. Erg jammer. 23 euro en 40 minuten later waren we weer terug naar het hotel. We zitten hier heerlijk op het terras aan een lekkere wijn en gaan zo nog even een spelletje spelen.

Onze laatste nacht hier. De accomodatie is erg goed. We kunnen het iedereen aan raden die hier een keer in de buurt gaat verblijven: Doupiani House in Kastraki. Een prachtlocatie met een erg vriendelijke Griek. Straks nog even een harde nachtrust en morgen op naar Delphi.

Hopelijk is er daar ook internet??

• 01 Juni 2011 - 20:54

Corry:

Jessica, wat een elegante omslagrok, zeker in combinatie met je schoenen!