De dag voor vertrek... - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu De dag voor vertrek... - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

De dag voor vertrek...

Door: Barry en Jessica

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

28 Mei 2011 | Nederland, ettenleur

...wat een gedoe altijd voordat je op vakantie kunt. Het huis schoonmaken (waarom? We zijn toch weg?), de laatste boodschapjse halen, voor de laatste keer je werkmail even uitlezen, instructies geven aan onze kattenverzorgers, je koffer in pakken, etc. Gaat deze broek wel mee? Of neem ik toch die andere broek mee? Nee, dan moet ik toch dit shirt mee nemen, want dat andere shirt kleurt weer beter bij de broek waarvan je net besloten hebt thuis te laten. En continu die prangende vraag in je hoofd; wat vergeet ik??? :doubt:

Een vraag die ik probeer te vergeten terwijl ik zit te genieten van een 'laatste' Warsteiner. Laatste ja, want de komende dagen wordt het vooral Griekse wijn die geschonken gaat worden. Wat ik geleerd heb van de regelmatige bezoekjes aan de lokale Griekse restaurant, het eten is heerlijk, maar het bier (Mythos) is niet te drinken. Maar dat is persoonlijk natuurlijk... :lol:

En dan de wegenkaart die we in een ANWB winkel gescoord hebben. Aangezien het toch de bedoeling is om met de huurauto iets van Griekenland te gaan zien, leek ons een wegenkaart wel handig. De teksten die hier op staan zijn amper te lezen via het Griekse schrift, laat staan uit te spreken. :? Op zoek naar een oplossing dus. Gelukkig biedt het 'net' hier in uitkomst en enkele uurtjes later draait onze vertrouwde Garmin Nuvi op Griekse kaarten. Omdat we nu met de auto de weg zouden moeten kunnen vinden, hebben we meteen maar van de mogelijkheid gebruik gemaakt de Garmin GPSMAP60 van Griekse wandelkaarten te voorzien. Wellicht nog handig... 8)

Uiteindelijk denk je; ik heb mijn paspoort, contant geld, bankpas en creditcard. De rest komt ongetwijfeld allemaal goed. :roll:

Straks nog even genieten van een frikandel speciaal en dan hopen dat Maarten en Marre op tijd zijn vannacht. :p Morgenochtend vroeg (06.50) vliegen en zij hebben zich aangeboden om ons naar schiphol te rijden.

Fijne avond!

Barry

• 29 Mei 2011 - 09:48

De Kattenverzorgers:

Leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt voor vertrek. Zo herkenbaar!
    Geniet er van en hopelijk ben je in de gelegenheid om je blog bij te houden.

• 29 Mei 2011 - 11:23

Pa En Liesbeth:

Hoi Barry en Jessica,
    Jullie nacht zal zeker kort zijn geweest maar wij hopen dat de vlucht nog wat rust heeft gebracht. Geniet van jullie vakantie en laat de Griekse wijn maar goed smaken. groetjes uit de wolfsdonk.

• 29 Mei 2011 - 12:55

Judith:

En, waren Maarten en Marre op tijd? Fijne vakantie en ik hoop van jullie te lezen :)
    Groetjes!

• 29 Mei 2011 - 17:37

Ellen Denise Corne:

Sssssspannend als het smsje binnen komt dat alles goed is gegaan.
    Straks zullen jullie de uurtjes die tekort zijn gekomen, wel ingehaald worden, lekker een dageje luieren en het is weer oke echter, jullie kennende zullen jullie jezelf geen rust gunnen. Mooie bezienswaardigheden en uitzoeken hoe je daar komt, geniet lekker tot vlgd.mail xx knuffels mam