Dag 1 - Aankomst in Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 1 - Aankomst in Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Aankomst in Athene

Door: Barry en Jessica

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

29 Mei 2011 | Griekenland, Athene

Onze nachtrust werd na een korte periode dramatisch verstoord door het gejengel van de wekker. Maar het doel waarvoor maakte veel goed. Maarten en Marre waren op tijd en ondanks
de tijd was Marre errrug wakker. Na een kopje koffie waren we spoedig op Schiphol waar we afscheid hebben genomen van onze chauffeurs. Tijdens de bagagecontrole had ik nog bijna
mezelf een iPad toegeëigend, toen de eigenaar mij er vriendelijk op wees dat ik zijn bagagebakje in mijn tas aan het legen was...

De vlucht is soepel verlopen en dit keer hebben we de Alpen van grote hoogte bewonderd.

Nadat we in Athene geland waren, stond onze Griekse chauffeur als met een bordje te wachten op Barry Staden. Nou kan niet missen dus. Onze chauffeur heeft onderweg nog wat dingen verteld over de stad en het land en gaf nog als waarschuwing mee 'doublecheck every time you cross a street, Greek drivers are crazy'. Wel handig dat hier geen helmplicht geldt, dan kun je tenminste nog bellen op de motor. We hebben zelfs een motor zien rijden met een compleet gezin van 4 personen er op! 3 op het zadel en de kleinste zat op de voetenplank. Verder rijdt het allemaal door elkaar en gaat het er niet altijd soepel aan toe. De les die ik geleerd heb voor als later de huurauto gebracht wordt; verstand op nul en gaan!

Nadat we een pouper steegje in zijn gereden stoppen we voor ons hotel. Gelukkig is het hotel aan de binnenkant een andere wereld; netjes, strak en modern. Zo ook de hotelkamer. Een nette badkamer, goedwerkende airco en een led tv aan de muur. Helaas moeten we nog even
wachten voordat we erin kunnen, dus we besluiten om eens aan onze interne mens te denken en met name het watertekort eens aan te vullen. Want het is wel warm! Na een heerlijke lunch, hebben we onze spullen in de hotelkamer gedumpt en zijn we op pad geweest voor onze eerste bezichtiging: Lycabettus Heuvel.

Omdat we toch in Griekenland zijn; een stukje Mythe. De rots was eigenlijk bedoeld om er de Akropolis mee te bouwen, maar de godin Athena liet hem hier uit haar mand vallen, per ongeluk, of omdat zij vond dat zij genoeg stenen had aangevoerd en zij deze niet meer nodig had.

Tijdens de wandeling naar heuvel valt vooral op dat Athene een stad is van de contrasten. Enerzijds zijn er prachtige bouwwerken opgetrokken uit wit marmer, palmbomen, sinaasappelbomen in de straten en volop leven, aan de andere kant tref je ook veel armoede aan. Bedelaars, zwervers, grafitti, zwerfvuil, sobere steegjes, etc.

Na een aardige klim (250 hoogtemeters, gelukkig zijn we de Alpen gewend) in de warme zon,
zijn we bij de top aangekomen. Wat een fantastisch uitzicht over de stad. Meteen hierboven van de gelegenheid gebruik gemaakt om onze eerste Griekse geocache te loggen. Hierna zijn we de heuvel aan de andere kant afgedaald en hebben we onderweg onze tweede geocache gelogged. Hier in de buurt heeft Jessica tevens nog een skelettekopje van een diertje gevonden. Bizar...

Op onze terugweg naar het hotel nog even een stop gemaakt bij Starbucks voor een ijskoffie. Hier in de buurt was ook een soort van mark waarop veelal Nigerianen hun troep aanboden op kleedjes. Tot het moment dat de Municipal Police met het busje aan kwam rijden waarop alle 'verkopers' hun kleed bij elkaar pakken en met de zak handelswaar alle kanten op stoven.

Nadat we in het hotel even opgefrist hebben, zijn we terug de wijk Plaka in gelopen en uiteindelijk ergens lekker op terras neer gestreken om een hapje te eten. Het eten was erg
lekker en qua prijs nog best gunstig. Brood als voorgerecht, een hoofdgerecht vlees mixed grill en een hoofdgerecht zeebaars. Samen met een halve liter wijn en een liter water nog geen € 45. Op de achtergrond konden we nog genieten van een opkomst/demonstratie, wat af en
toe klonk alsof elk moment de wittepuntmutsen opgezet gingen worden.

nmiddels zit de eerste dag er bijna op. We hebben het uitstekend naar onze zin gehad en al volop indrukken van Athene opgedaan. Tijd om een aantal foto's te plaatsen, zodat ook jullie van Athene kunnen genieten. Kijk en laat je meevoeren met de diverse gezichten van Athene...

• 30 Mei 2011 - 07:53

John:

Hoi Barry en Jessika,
    Harstikke leuk dat jullie het zo fijn hebben. Het verslag dat volgen wij intens. Immers we kennen je. Ik heb wel eens mijn bedenkingen of je die chauffeur serieus zijn raad op volgt. Dus man kijk uit met oversteken. Het enige wat ze daar in die ziekenhuizen op voorraad hebben is paracetamol en die helpen niet zo goed als je verkeerd oversteekt. Geniet ze hè. Groetjes Pa