Dag 3 - Van Athene naar Meteora - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu Dag 3 - Van Athene naar Meteora - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Barry & Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Van Athene naar Meteora

Door: Barry en Jessica

Blijf op de hoogte en volg Barry & Jessica

31 Mei 2011 | Griekenland, Athene

Kalispèra!

Stipt om 9 uur stond verhuurbedrijf Kosmos met een Opel Astra voor de deur. Na het invullen van wat formulieren gingen we de beschadigingen aan de auto aantekenen. Het leek er op alsof hij het hele plaatje gekleurd heeft. Wat een gehavende bak zeg. 8)

Maar goed, na een klein half uurtje waren we Athene uit en had ik me al laten zien als een echte Griek. Gewoon rijden waar plek is en je niet bekommeren om lijnen, borden en weetik veel wat allemaal. Just go with the flow. :grin:

Na een 200km en 5 tolpoorten hebben we de snelweg verlaten. Deze ging over in een prachtige bergpas met een fantastisch uitzicht. Hierna deed de omgeving een beetje denken aan de films van Mad Max. Veel vervallen en verlaten gebouwen, weinig natuur het was nog net geen woestijn en weinig plekken die uitnodigden om lekker even te gaan zitten. Dit heeft ons doen besluiten om in één ruk door te rijden naar ons hotel. Gelukkig kwamen we uiteindelijk weer terug in een gezellige bewoonde wereld. Jessica heeft trouwens wederom weer een groot deel van de reis liggen slapen in de auto. Hoe doet ze dat toch steeds. :?

Het hotel waar we nu zitten is erg mooi, met aan de voorzijde een fantastisch uitzicht. Wij zitten aan de achterkant, maar hebben nog steeds een mooi uitzicht. 8) Helaas hebben we wel een paar regendruppels mee gebracht, maar gelukkig bleef het daarbij. Had ik dat al verteld??? Gisteren in Athene hebben we nog een stortbui gehad met onweer. Gelukkig zaten we al in het hotel.

Na een goede lunch zijn we in de auto gestapt om wat kleine boodschapjes te doen. De Lidl die we tegenkwamen was erg groot, maar er was geen f*ck te doen. Er stonden ook welgeteld 2 auto's op het parkeerterrein. :o

De omgeving hier is overigens lang niet zo toeristsch als Athene. Wellicht is dit anders in het hoofdseizoen?? De natuurlijk is ook weer anders. Ontzettend veel ruimte en net als in Athene, heel veel wilde honden en katten. Wel zielig, we zouden ze eigenlijk allemaal mee willen nemen. :oops:

Verder zijn we met de auto een rondje langs de kloosters van de Meteora gereden. Morgen willen we een van de kloosters bezoeken, we moeten alleen nog even kijken hoe het zit met de kledingvoorschriften. Mannen moeten lange broek en shirt met lange mouwen aan (ik heb alleen een fleecetrui, lekker warm pffff) en Jessica moet in een rok/jurk. Laat ze die nou net niet bij hebben... Maar dat zien we morgen wel.

Voor nu zitten we lekker op het terras en zullen later deze avond nog ergens een hapje gaan eten. We hebben weer een aantal foto's gemaakt, dus geniet weer van deze update!

Adìo!

• 31 Mei 2011 - 16:09

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...

• 31 Mei 2011 - 16:14

Ellen:

Nou nou het ziet allemaal oud uit de een zou het moooi vinden een ander niet, maar alles heeft geschiedenis. Jes weer lekker geslapen in de auto? Ach barry dat deed ze als kind ook zoooooveel.
    Leuk hoor jullie verslagen, geniet maar verder, xxmam

• 31 Mei 2011 - 20:02

Pierre En Yvonne:

Dit ziet er wel beter uit dan Athene, meer jullie ding die natuurlijke omgeving. Leuk om de blog te lezen, scheelt ook weer foto's kijken bij terugkomst. Geniet er nog maar goed van.